Поради

Що таке лямбда-зонд?

Лямбда зонд зчитує кількість відпрацьованих газів. На автомобілі ставлять каталізатор з метою зниження небезпечних речовин у відпрацьованих газів. Ефективність роботи механізму досягається шляхом контролю та експлуатацією, прописаної заводом виробником.

Цей механізм дозволяє істотно заощадити на паливі, від 15% і вище.Лямбда зондЛямбда зондПринцип роботи зондаЭто сенсор з інжекторним уприскуванням бензину. Він зчитує величину O2 використаних газах.

Надходить сигнал інжектора в електронний блок. Потім регулює обсяг подаваного бензину в циліндри. Визначає кут обертання колінчастого вала від появи іскри до моменту, коли поршень досягне верхньої мертвої точки.

Сенсор зчитує інформацію з пристрою для виміру абсолютного тиску на инжекторах в колекторі і з витратоміра повітря, що потрапляє у впускний колектор. Кінці вакуумної трубки підключені до колектора і датчику тиску. Саме за відомостями цієї трубки зонд дає сигнал на електронний блок.

Виходячи з цього, електронний блок розуміє, скільки потрібно подати бензину в циліндр, а по зонду визначає обсяг бензину.Як виглядає датчик концентрації кислородаВ вигляді двох електродів. Металевий з керамічним ізолятором називається зовнішнім і має платиновий наконечник.

Вони розраховують чисельність O2 у вихлопних газах. Внутрішній зроблений з цирконію і його робоча температура до 1000C, тому у лямбды зондів є підігрівачі. Конструкція лямбда-зонда Конструкція лямбда-зондаДатчики кисню бувають двухточечного та широкосмугового типу.

Двоточковий кисневий датчик має два електроди і зчитує вміст кисню у відпрацьованих газах.Широкосмуговий застосовують на машинах останнього покоління. Він має закачує і двоточковий керамічні елементи.

Він підтримує постійну напругу за рахунок зміни сили струму закачування.Як зрозуміти, що лямбда зонд неисправенЕсли помічено, що автомобіль витрачає палива більше звичайного перший ознака несправності. Є різні причини збільшення витрати.

Зношений зонд збільшує паливо в робочій суміші. Одночасно з цією несправністю може погано запустити двигун або заливатися свічки. Комп’ютерна діагностика часто не бачить проблеми датчика, але цей момент не можна пропустити.

Основні ознаки:Виділення токсичних вихлопних газів; різке збільшення оборотів, на мить включається значок check engine; нестабільність при холостих обертах; перегрів каталізатора.Зонд точний, розрізняє моменти, що впливають на оптимальну роботу транспортного засобу, чутливий до якості бензину. Основне його завдання — відпрацьовані гази, а якість палива — головна проблема не відповідає пропорції вуглекислого газу і кисню з паливно-повітряної суміші.

Важливий момент в авто — інжекторна система.Коли електроніка втрачає зв’язок з датчиком, то спрацьовує аварійна картка. На панелі загоряється значок «check engine», що дає знак водієві про негайне звернення в сервіс для з’ясування причин поломки.

Лямбда зонд працює за методом електрохімічного ланцюга в електроліті. Кераміка повністю легована О2 і металом ітрію, зверху нанесені електроди з покриттям із платини, насичені газоподібним хлором. Датчик сканує залишковий O2 в альдегидах після нагрівання до 300-400 C.

Таким чином, цирконієвий електроліт стає більш прохідним.При морозі застосовують підігрів для збільшення максимальної точності механізму.Що скорочує його термін експлуатації:жахливий стан поршневих кілець;залив антифриз циліндри;збагачена ТВЗ;система запалювання дає постійний збій;якщо на наконечник постійно потрапляє моторне масло і конденсат;неправильна установка датчика;попадання етилованого палива в бензобак.

При поломці витрата бензину збільшується в рази і розігнатися зі старту ставати важко. Міняти і діагностувати датчик рекомендується тільки на станції техобслуговування.Зміна старого зонда на новий власноруч може призвести до незворотних наслідків і дорогого ремонту.

Кодування клем при демонтажепровода, що відповідають за сигнал, чорні;заземлюючий провід білого, сірого або жовтого відтінку;нитки розжарювання у титанових датчиків червоні.На моторах з турбодвигуном ставлять два цирконієвих зонда:підігрів — провід білого кольору;сигнал чорного кольору;маса – сірого.Колірна маркування проводів і рознімань зазвичай відрізняється один від одного і залежить від фірми — виробника.

Маркування кабелів підігрівача датчика за стандартом одноколірна. У пріоритеті білий колір. При цьому ці дроти відрізняються від сигнального датчика.

Сигнальний провід чорний завжди, при будь-яких обставин.Якщо зняти захист колектора, то можна побачити таку картину: датчик кисню прикипів. Якщо немає можливості відразу ж відправитися на станцію техобслуговування, то за допомогою технічного фена і газового ключа на повній потужності його відігрівають протягом 15 хвилин.

Процес не безпечний, краще це зробити на СТО.Лямбда для ВольвоВ 1960 р. компанія Bosch розробила і придумала датчик концентрації кисню, який отримав ім’я лямбда зонд.

Перший поставили на 244-шу модель Volvo.Недавні моделі Вольво мають вже два зонда.Один знаходиться перед каталізатором (верхній датчик кисню).

Другий призначений для перевірки надійності каталізатора — нижній датчик кисню. Відмінностей в конструкції немає, але функції їх різні. У відпрацьованих газах залишається кисень, верхній датчик визначає його кількість.

Існує наступні види широкосмугових зондів:діоксиду цирконію;діоксид титану.Циркониевому датчику доводиться генерувати напругу. Властивість оксиду цирконію в електричному потенціалі становить 1в.

Титанового датчику доводиться генерувати напругу до 5в. Він значно дорожче, термін служби вище і дає абсолютно точні свідчення.Зараз на автомобільному ринку є 5 великих виробників таких датчиків кисню: Profit, Bosch, NGK, Delphi і Denso.

Related posts

Leave a Comment